Instagram

tirsdag 27. mars 2012

Lykken er..

..å få en uventet avspasering midt i arbeidsdagen.. spesielt idag siden jeg har sovet dårlig i natt og var generelt sliten.. Har nå tatt meg tid til en hagerunde, kikket litt rundt på hva som har overlevd og ikke. Og det ser absolutt lovende ut, kan nok takke den milde og korte vinteren for det :-)


Denne eføyen var jeg sikker på vinteren kom til å ta knekken på..
Men den ser frisk og fin ut :-)



Min nye yndlingsplass i stua. Møblene kjøpte vi i helgen, for å fylle opp et tomrom som har vært barnas lekeplass. Nå er de så store at det er ikke behov for så mye tumleplass på stua lenger. Her sitter jeg i skrivende stund og her kommer jeg nok til å sitte mye fremover :-)

4 kommentarer:

  1. Kan tenkje meg at du kjem til å bruke denne godplassen, iallefall til vinteren!

    SvarSlett
  2. Dette så ut til å være en god stol! Skjønner veldig godt at denne plassen ble din favoritt!

    Kos deg! Klem

    SvarSlett
  3. apropos kjøkkenhage. Hva legger du i bunn av pallekarmene? single også jord eller mer...setter du de rett på plen eller har du noe under...
    Kanksje noe for meg..
    j

    SvarSlett
    Svar
    1. Setter pallekarmene på veiduk, slik at det ikke skal vokse gress rundt kantene. Men skjærer så ut en ganske stor firkant nedi pallekarmen, slik at det blir "kontakt" med bakken (pga fordelene ved microliv, fuktighet etc). I enkle pallekarmer legger jeg aviser i bunn for å kvele gresset, i doble karmer blir det så dypt med masse at det ikke er nødvendig. Så begynner jeg med å fylle på forskjellig (man tager det man haver) feks plenklipp, gammelt høy, tang , kompost etc.. Deretter jord blandet med kukompost til ønsket høyd.. Håper dette var forståelig :-)

      Slett