Instagram

lørdag 28. juli 2012

28.juli 2012

Lørdagsyssel



Idag har det vært den store sylte-dagen i heimen. 5 kg jordbærsyltetøy og 5 kg singelfryste jordbær til smoothie og andre godsaker. 2 kg bringebærsyltetøy og noen bokser med singelfryste bringebær. Jeg lager kun rørt syltetøy, ingenting blir kokt her unntatt eplemos :-)




Bilder fra dagens hagevandring:


Denne lilla flottisen vet jeg ikke navnet på. Det var et impulskjøp for flere år siden, som i år virkelig har skutt i været og blitt både høy og bred.



Dette er den eneste rosen jeg har i hagen og det er mer som en slump at den er i live. Tror det er en klatrerose, muligens Flammentanz?



Virkelig flott farge på ringblomstene i år. Kommer ikke til sin rett på bildet, men det er en fryd å se på :-)





Her kommer det til å bli kamp om plassen.
Setter en knapp på at den sølvfargede vinner :-)

3 kommentarer:

  1. Så flink som du har vært i dag. Hjemmelaget rørt syltetøy er det beste!

    Flott hagevandring og den blåe flottisen kan være en Asters av noe slag!

    Nyt lørdagskvelden! Klem

    SvarSlett
  2. Enig med Vivi der, tror det er en Asters. Fryser enkeltvis mye bær selv til smoothies og det passer veldig bra når dattra kommer på besøk. Da tilsetter hun spinat og havregryn til bæra. Jeg greier meg helt fint uten spinaten;). Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Så herlig å få syltet så mye da! Hjemmelaget syltetøy er det aller aller beste! :) Kjempelurt å fryse ned bær enkeltvis også! Har ikke begynt sylting enda, men ripsen og solbæra kan nok plukkes om ikke så altfor lenge.

    Så mye flott som blomstrer i hagen din! Neste år vil jeg også ha blomkarse! :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett