Instagram

torsdag 12. juli 2012

12.juli 2012

Kan melde om:



..at det bugner i kjøkkenhagen, den ser fremdeles ikke ut til å ta skade av ruskete sommervær.
På bildet; plukksalat og "red winter kale" (plantet utelukkende pga flotte farger :-P ),
 i bakgrunnen sukkererter og poteter i bøtte.



..at rhododendron ENDELIG, etter 4 år, ser ut til å vokse og trives!



..at tomatplantene er i ferd med å danne en skog. Ser at det er bare ett tidsspørsmål før plantene i drivhuset begynner å lide under høy luftfuktighet.. Hva gjør jeg med det? Nytter ikke å lufte når tilstanden ute er tilnærmet lik den inne i drivhuset :-(



..at å stikke "tyven" fra en tomatplante i jorden fungerer meget godt.
Tyv nr 1 har fått blomster :-D

4 kommentarer:

  1. Tyve-trikset var jo en supergod idé=) Det har jeg aldri hørt, og selvsagt ALDRI kommet på av meg selv... Godt å spise fra egen hage=)

    SvarSlett
  2. Grønnsaker kan være dekorative, det er helt tydelig på det første bildet ditt. Tomattyver røter seg veldig lett, det kan utnyttes til å lage nye planter. Hos meg kommer tyvene bare jeg snur meg, sånn føles det i allefall. Det er alltid noen jeg ikke ser, før de er blitt så store at jeg nesten ikke har hjerte til å fjerne de.

    SvarSlett
  3. Ja, her var det virkelig frodig og flott! Min kjøkkenhage er ikke fult så flott, men det er nok mer min feil enn været!

    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Frodig og fint hos deg:)
    Fuktigheten i veksthuset er et problem i disse dager...litt luftsirkulasjon fra en vifteovn vil hjelpe:)

    SvarSlett