Instagram

lørdag 31. mars 2012

Jaja..

Utsikten fra soverommet var ikke noe oppløftende når jeg våknet idag..


Det blir nok en kose-seg-inne-dag idag. Og ifølge værmeldingene blir det nok en kose-seg-inne-påske og. Det positive er jo at jeg faktisk har påskeferie, tjohoi! Ingen vekkerklokke på over en uke :-)



En av fire gresskarfrø har spirt! Og for en flott og kraftig spire :-D



I disse fiberpottene prøver jeg meg nå på noe helt nytt; humle. Humulus lupulus, for et fantastisk navn, høres ut som noe fra Harry Potter ;-) Skal dekke en hel skråning bak garasjen med humle og trenger da en hel del planter.. prøver derfor å så noen selv, siden humle-planter er forholdsvis dyre. Spennede om dette går bra! Også første gang jeg bruker perlitt. På alle svenske frøpakker står det at man skal bruke det, så da er det vel verdt et forsøk :-)


5 kommentarer:

  1. Æsj, møkkavær. Det snør her også, ikke mye heldigvis, men det er bitende kaldt. Å jeg som var i sånn skikkelig vårmodus nå. Finfin lørdag til deg.
    Tuaklem

    SvarSlett
  2. Huff, dette var ikke noe koselig syn å våkne til. Godt du har noe å pusle med inne, når det plutselig blir værforandringer.

    Ønsker deg lykke til med humlefrø! Spennende!

    SvarSlett
  3. Når vi ikke har hatt snø tidligere trenger den ikke komme nå :o,får håpe den forsvinner fort.Gangen er full av potter med vårblomster,stakkar de var nedsnødd og frosne i går.
    Ha ei fin påske uansett :)

    SvarSlett
  4. Så fin spire! Og så spennende med humle- skal du ha slik i øl eller er det humle-blomst? Har selv sådd en masse humle blomster:) De er så fine! Men det er også øl-humlen:) Fine rakler!
    Ha en skikkelig fin kveld!!

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, visste ikke at det fantes mer enn en sort.. Klatreplanten humle er det jeg har sådd og det er vel "øl-varianten"?

      Slett