Instagram

lørdag 10. mars 2012

Hortensiaens død og hageblad

Sitter inne og koser meg med Skandinavia representert av hageblad. Norske "Hagen for alle", svenske "Hem ljuva hem, trädgård" og danske "Havelivet.dk". Må nok si at jeg foretrekker "Hagen for alle", men artig er det lell å få litt inspirasjon fra våre naboland. Finnes det egentlig andre norske hageblad?


Hortensia er da (som jeg allerede visste, men lærer aldri) umulig for meg å holde liv i. Etter uttallige gjenopplivingsforsøk som har gått bra, har de nå sagt takk for seg.
Spørsmålet er da; er det vits i å spare dem for å sette ut til våren?


Dette vakre synet her er nok vanskelig for andre enn meg å skjønne hva er:


Det er nemlig 1 stk ektemann som er ute å klipper buskas i møkka-været. Vi er nemlig plaget med enorme mengder småskog som vokser opp nedenfor huset vårt. Idag fikk min kjære ånden over seg og klipper i vei. Et nydelig syn her jeg sitter og kikker ut kjøkkenvinduet :-)

<3 Tilslutt på denne lørdagsmorgen vil jeg sende en stor takk til Randi, som har sendt meg disse skjønnhetene her:


<3




5 kommentarer:

  1. Norsk hagetidend er et flott hageblad. Det selges der det er et godt utvalg spesialblader som Narvesen. De som er medlem av Norsk Hageselskap får det tilsendt som medlemsblad.

    SvarSlett
  2. Hageblad er gøy. Jeg får også Norsk hagetidend i posten. Kjekt å være medlem av Norsk hageselskap. Jeg liker også Isabellas som har både hage, interiør og mat. Et veldig koselig blad for innedager med dårlig vær=) Ha ei fin, fin helg=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Jeg har både Hagen for alle og Norsk Hagetidend, og koser meg med begge bladene. Skulle jeg velge bare et av de, ville det blitt Norsk Hagetidend. Det har blitt et veldig bra hageblad.
    Det er utrolig hvor fort småskog og kratt vokser opp. Bra å få tatt det nå tidlig på våren.
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  4. Det er ingen ting som er så avslappende å lese hagebladet. Jeg elsker Hagen for alle og henter mye insporasjon fra det bladet. Norsk Hagetidend er kjemp god på kunnskap!

    Ønsker deg en fortsatt fin lørdag.

    SvarSlett
  5. Eg abbonerar på Hagen for alle og er medlem i Norsk hagelag,i tillegg til det så abbonerar eg på eit norskt blad som heiter Hageglede og som eg likar veldig godt, sjå link under.
    http://hagenpaamfjell.blogspot.com/2011/03/hageglede-eit-hageblad.html

    SvarSlett