Instagram

tirsdag 4. juni 2013

4.juni 2013

I drivhuset..



I år har jeg valgt å så agurkplantene direkte i drivhuset.
(har ikke noe ekstra varme i drivhuset)
I fjor sådde jeg agurkplantene innendørs, og syns de ble tynne og pinglete.
Plantene har ikke kommet like langt i år, siden de er sådd senere...
..men på bildet under ser dere at plantene er kraftige og flotte :D
Så da håper jeg på masse agurker!






Tomatplantene derimot har fått en start innendørs, og er følgelig litt skranglete...
Jeg har nok ikke optimale vekstforhold inne..
Men i drivhuset har jeg vært flittig på stell, knepet tyver og gjødslet. 
Og de første tomatene er på vei :)






Tilogmed sitrus-treet mitt ser ut til å trives :)
Og på det øverste bildet står vindruene mine i hjørnet..
..de har overvintret og ser ut til å ha tålt det bra.




I fjor ble det i overkant mye snegler på salaten jeg plantet i kjøkkenhagen.
I år satser jeg på salat i drivhuset og på verandan.


2 kommentarer:

  1. Oi, så store dine agurk- og tomatplanter er blitt=) Jeg har notert meg bak øret til enste år: START TIDLIGERE! Det blir spennende å se om det blir tomat og agurk i år! Jeg kan heldigvis glede meg over at du får tomater=) Så lurt å så salat i drivhuset og verandaen=) Hvordan går det med studiene dine? Ferdig for i år? Vibeke=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde siste eksamen forrige uke :D Herlig! Så da kan jeg konsentrere meg om kun jobb noen uker før det blir sommerferie :) Eneste jeg må grue meg til er karakterene :/

      Slett