Instagram

onsdag 8. august 2012

8.august 2012

Blodbeger


Jeg uttrykkte en sterk skepsis til blodbeger tidligere i sesongen.. en plante jeg hadde lite (ingen) kjennskap til, som jeg antok måtte være oppskrytt. Jeg bøyer meg i støvet og er nå medlem i fanklubben! Blodbeger er magi! (prøv å overse varmepumpen i bakgrunnen)


Det er mye vakre blomster i hagen, hver eneste lille er et eget kunstverk. Verken mitt mobilkamera eller mine fotograferings-skills yter kunstverkene rettferdighet. Her har jeg likevel foreviget noen:



Ridderspore


Lilje (har ikke notert navnet på den)


Erteblomster i ampel
(et av årets påfunn som jeg må si meg meget fornøyd med. Skal gjentas!)

6 kommentarer:

  1. Så utrolig flotte blodbegerplantene dine er! Det var artig med erteblomster i ampel. Mine erteblomster ville ikke spire i år, men rotnet.

    SvarSlett
  2. Blodbegeren din såg veldig flott ut. Ser ur som det er noko som må prøvast her og !! Ha det godt.

    SvarSlett
  3. Blodbegerene dine var fantastisk frodige, så du må ha stelt dem godt! Mine har såvidt begynt blomstringen. Men de er defintivt noe jeg må ha hvert år, ja! Erteblomster i ampel var jo kjempesmart :)

    SvarSlett
  4. Hvilke blodbeger!! Slik der ikke mine ut:) Synes fargene på disse er så fin! Lur ide å henge dem opp, det vil nok ikke fungere her ved havet pga blåsten, men fy å lekkert det er! Ha en fin dag og god helg!

    SvarSlett
  5. Den var lekker=) Jeg har heller ingen erfaring med den, og synes den har litt komisk form=) Håper du får en fin, fin helg=) Vibeke

    SvarSlett
  6. Å så heldig du er =) Jeg har akkurat i kveld konstatert at mine blodbeger ikke kommer til å rekke å blomstre i år pga at jeg sådde de altfor sent.

    SvarSlett