Instagram

onsdag 10. oktober 2012

10.okt 2012

Duehode..?

 
Har lenge lurt på hva den heter denne flotte planten som gir meg stor glede hver høst. Igår skrev Mia om en plante hun har som heter Duehode, og jeg er ganske sikker på at det er den samme som min..
Noen som kan bekrefte dette?
Nå når det meste i hagen ser trist ut, er denne planten en stor glede der den står og blomstrer. Den er fantastisk hardfør og har utkonkurrert flere naboer (og det har den fått lov til). Den har veldig sterke stengler, og jeg har tilgode å se at den blir knekket av noe, den har stått imot vind, regn, hagl, snø og fotballer på avveie ;-)
 


 
Den som står ved steinene er litt gul i år.. er usikker på om det er høsten sin feil, eller om den mangler litt gjødsel..
 


 
Denne står ved elva, men bryr seg ikke om at den blir stående med bena i vann, når det er mye nedbør og elva går over sine bredder.
 
 

7 kommentarer:

  1. Jeg er helt sikker på at din også er duehode. Den som er nesten gul ser ut til å trenge litt gjødsel, ja! :-)

    SvarSlett
  2. Ja, nog är det den samma som min, så om det inte stemmer så har dom satt fel etikett på bägge när jag köpte dom. Så kraftiga dina är, om än lite gula :)

    SvarSlett
  3. Något helt annat Aina. Vi som leser mye blogger fra iphone/ iPad sliter virkelig med disse bokstavene og tallen, de er så vanskelige å se synes jeg. Har du ikke tenkt noen gang at du burde fjerne dem, hvis du setter opp at du skal moderere alle kommentarer eldre enn 14 dager så får du ikke spam :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for at du sa ifra, jeg var sikker på at jeg IKKE hadde slik kommentar-kode-dings.. Er en av de tingene jeg irriterer meg over på andre blogger!
      Håper jeg har fått fjernet det nå, si fra om det fremdeles er her!

      Slett
  4. Hei,
    Flott duehode du har. Var faktisk dekorativt den som hadde litt gulare blad :))
    Ha det fint.

    SvarSlett
  5. Flotte bilder av ei flott plante. Artig med stauder en virkelig får til :)

    SvarSlett
  6. Så koselig å innom bloggen din igjen. Mange dager siden sist. Klart du kan pynte til Halloween, så skjønner godt at du kapitulerte. Håper du har det bra=) Vibeke

    SvarSlett