Instagram

mandag 14. mai 2012

Befaring etter Tyrkia-tur

Jeg og familien har hatt en helt fantastisk uke i Tyrkia :-) Spist masse god mat, badet og kost oss.
Litt blandede følelser når det gjelder å komme hjem.. kunne egentlig blitt i varmen en måned til. Elsker Tyrkia som reisemål og stortrives der. Kulden og det sure været her hjemme frister jo ikke. MEN det var nydelig å sove i egen seng igjen, og fantastisk å ta en hagerunde. Jeg går over hele hagen med falkeblikk hver dag, og det skjer ikke mye fra dag til dag. Men når det nå har gått en hel uke, var det mye som hadde skjedd gitt :-)


Agurkplantene på kjøkkenbenken har skutt i været. Det har til  og med kommet blomster på den ene. Plantene hører egentlig hjemme i en kjølig vinduskarm i kjelleren. Men i anledning at svigermor skulle vanne alle vekstene mine, samlet jeg alle på kjøkkenet og skrudde ned temperaturen der. Så slapp hun å lete huset rundt etter alle plantene mine :-P


Påskeliljene utenfor inngangen står i full blomst.


Reddikene spirer. Må tynnes i rekkene her.. men jeg må bli vant til kulden igjen før jeg setter meg ned ute med slikt pirkearbeid :-P


Issalat, plukksalat, sukkererter og ringblomst spirer.


Til og med noen flotte spirer av agurkurt har stukket hodet over jorden i kulden.


Så nå krysser jeg fingrene for finevær og flotte dager utendørs :-)



5 kommentarer:

  1. Alltid kjekt å komme heim å sjå kor mykje plantene har utvikla seg. Eg kjem heim i morgon, og eg byrja å gle meg til å komme heim alt før eg reiste. Flotte agurkplanter, vi kryssar fingre for betre temperatur no framover.

    SvarSlett
  2. Ferie er fantastisk=) Men det er som du sier godt å komme hjem igjen. Ser at hagen din har fått fart på seg i det siste. Artig=) Håper du raskt kommer deg i varmen igjen. Fin uke til deg. Vibeke=)

    SvarSlett
  3. Herlig spirer i kjøkkenhagen og tyrkia høres helt fantastisk ut og helt enig hadde du muligheten så skulle du ha blitt litt lenger, det er så surt her for tiden.
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  4. Artig når det spirer og gror, man blir lykkelig av sånn :)
    Ha fine vårdager med masse sol og varme, klem.

    SvarSlett
  5. Så fint det var hos deg! og det spirer jo skikkelig bra. Tipper du får masse gode grønnsaker denne sommeren:) fin kjøkkenhage har du!

    SvarSlett